Cognac Raymond Ragnaud Ugni Blanc Millésimé 2006 - 700 ml
Producător: Cognac Raymond Ragnaud - Grande Champagne (1er cru, o vie de 22 ha din inima regiunii)
Soi: 100% Ugni Blanc - asamblaj din recolta 2006
Culoare: galben-auriu profund
Miros: de o eleganță încântătoare, cu note de miere și fructe tropicale completate de iasomie și flori albe și o aluzie de stejar și toast
Gust: rafinat și onctuos cu arome florale seducătoare pe fond de zahăr brun și fructe; sfârșit picant (piper, vanilie, nucșoară) cu o mineralitate subtilă
Alcool: 43% (poate ajunge până la 49%)
Temperatura de servire: 20-25°C
Raymond Ragnaud Ugni Blanc Millésimé 2006 a trecut printr-un lung proces de învechire în butoaie de stejar franțuzesc, ceea ce-i conferă o calitate și o eleganță rară.
Casa Raymond Regnaud are o colecție excepțională de coniacuri din Ugni Blanc din anii 1990 până în 2006. Pentru a păstra caracterul natural al coniacurilor milezimate, nu se adaugă deloc lemn, zahăr sau caramel, dar se face o ușoară reducție cu apă distilată. Aceste coniacuri nu sunt răcite sau filtrate sub presiune, ci se folosește filtrarea prin forța gravitației, înainte de îmbuteliere.
În mod tradițional, coniacul se servește în pahare speciale, după masă, ca digestiv. Se recomandă ca paharul să fie încălzit în palme pentru o încălzire treptată în urma căreia coniacul emană note delicate care trec neobservate la temperatura camerei.
Producător
Din 1860, familia Ragnaud are o vie în Grande Champagne. În acel moment, zona nu fusese încă clasificată Premier Cru, dar era considerată de specialiști ca fiind cea mai bună din Cognac. Ca și acum, via era plantată cu Folle Blanche și Ugni Blanc, un soi rezistent la filoxera care a făcut ravagii în Cognac.
Mai târziu, în 1920, Paul Ragnaud, care avea o proprietate în Criteuil-la-Magdeleine, se instalează la Château d’Ambleville, acolo unde firma își are sediul și acum. În 1941, fiul său, Raymond, creează marca Raymond Ragnaud și începe să vândă coniac îmbuteliat. După moartea sa, în 1963, timp de 60 de ani, proprietatea a fost marcată de figurile feminine ale dinastiei. Mai întâi, soția sa cumpără mai multe vii, ajungând la 47 hectare. Tot ea este cea care începe să dezvolte exportul. Apoi, în anii 1980, fiica ei, Françoise Raynaud-Bricq, începe să colaboreze cu cele mai apreciate destinații alimentare din Franța: băcăniile de lux Fauchon, Hédiard și La Grande Épicerie, marile restaurante cu stele Michelin, precum La Tour d’Argent, hotelurile cele mai prestigioase, precum Ritz, sau marii negustori de vinuri, cum ar fi Caves Legrand.
La sfârșitul anilor 2010, Stéphanie Bricq începe să lucreze alături de Françoise, continuând tradiția și ducând mai departe măiestria artizanală a strămoșilor.