Champagne de Venoge Princes Blanc de Noirs NV
Perioada optimă de consum: 2020 - 2028
Producător: Champagne de Venoge - Épernay
Soi: 100% Pinot Noir - 80% struguri Premier și Grand Cru din Verzenay și 20% din Les Riceys
Culoare: galben deschis, cu perlaj fin și persistent
Miros: buchet intens dar elegant de fructe roșii și ușoare note eterice de ace de brad și ienupăr
Gust: rotund, proaspăt și delicat, cu structură serioasă, dar foarte rafinat, suplu, elegant, cu arome persistente și frumoase de cireșe și coacăze negre în final
Recomandări gastronomice: un aperitiv superb care poate fi băut și cu pește și fructe de mare la grătar
Alcool: 13%
Dozaj: 6 g/l
Temperatura de servire: 8-10°C
93 Puncte Parker: ”Princes Brut Blanc de Noirs NV este 100% Pinot Noir (80% din Verzenay și 20% din Les Riceys). Cu un dozaj de 6 g/l, vinul se deschide cu un buchet intens dar elegant de fructe roșii și ușoare note eterice de ace de brad și ienupăr. Pe palatin, această șampanie este rotundă, proaspătă și delicată! Cu structură serioasă, dar foarte rafinată, suplă, elegantă, cu arome persistente și frumoase de cireșe și coacăze negre în final. Pur și simplu superbă!”
93 Puncte James Suckling: ”Complex, cu buchet și arome de cireșe coapte, condimente și aluat de pâine. Corp plin. Stratificată și intensă, cu subtonuri de pâine prăjită și brioșă. Decadentă. Amplă. Sfârșit curat.”
Casa de Venoge a reînviat mitica șampanie Princes creată în 1858 de Joseph de Venoge în onoarea Prinților de Orange. Sticla sa elegantă și faimoasă evocă carafele de cristal în care aristocrații europeni obișnuiau să decanteze șampania la începutul secolului XX.
Producător
Casa de Venoge & Cie, membră a Grupului Lanson-BCC, alături de Casele Lanson, Philipponnat, Bonnet, Boizel, a fost înființată în 1837 de emigrantul elvețian Henri-Marc de Venoge împreună cu fiul său, Joseph. Ei aleg ca simbol al casei banderola albastră (Cordon Bleu) care simbolizează râul Venoge din Elveția natală și Ordinul Spiritului Sfânt (Ordre du Saint-Esprit), cel mai cunoscut ordin cavaleresc al monarhiei franceze. După un an, Henri-Marc revoluționează marketingul vremii, creând prima etichetă ilustrată din istoria șampaniei.
În 1845, afacerea trece în mâinile lui Joseph de Venoge, devenit o figură marcantă a înaltei societăți din Epernay. Apoi, în 1858, el creează Cuvée des Princes, un omagiu adus Prinților de Orange. Este urmat, în 1866, de fiul său, Gaëtan, mare iubitor de artă, dar și bun negustor care dezvoltă considerabil exportul, în special pe piața americană. Sub conducerea lui, de Venoge primește în 1876 Marele Premiu de Excelență la Expoziția universală de la Philadelphia, iar în 1882 devine membru fondator al Syndicat des Grandes Marques de Champagne.
Între 1892 – 1922, de Venoge este condusă de fiica lui Gaëtan, Yvonne de Venoge și de soțul ei, Marchizul Adrien de Mun. Împreună, cei doi au crescut vânzările în rândurile aristocrației din Paris și din Europa, ajungând la vânzări de peste un milion de sticle într-o vreme în care întreaga regiune Champagne vindea 30 de milioane de sticle. După moartea Marchizului, în 1922, Casa a fost condusă de soția sa împreună cu mama ei.
Ultimul descendent direct al familiei de Venoge a părăsit conducerea firmei în 1958. După ce a întâmpinat, la fel ca majoritatea Caselor din Champagne, o serie de dificultăți financiare, în 1998 de Venoge a fost inclusă în Grupul Boizel Chanoine Champagne, devenit ulterior Lanson-BCC. Gilles de la Bassetière, angajat inițial ca director de vânzări pentru piața americană, a preluat conducerea Casei în 2005 și a reușit să-i redea strălucirea.