Varvaglione 12 e Mezzo Primitivo del Salento 2021
Producător: Varvaglione Vigne & Vini - Taranto, Puglia
Soi: Primitivo (Zinfandel)
Culoare: roșu-rubiniu
Miros: parfum intens de prune coapte și gem de cireșe, cu o adiere de cacao
Gust: foarte elegant și catifelat, ușor aromatic, cu sfârșit lung, pe note de vanilie și cacao; structură foarte bună, tanini bine integrați
Recomandări gastronomice: preparate de carne cu sos, friptură de porc sau miel, coste de vițel cu mazăre, vânat cu sos, brânză de capră sau cu un desert special: parfait de migdale cu sos de ciocolată amară
Alcool: 12,5%
Temperatura de servire: 18°C
Maturat 3-6 luni în butoaie de stejar american.
Ediția 2019 - Medalie de Aur, AWC Vienna International Wine Challenge
- Dublă Medalie de Aur, CWSA China Wine and Spirits Awards
- Medalie de Argint, Concours Mondial de Bruxelles
Ediția 2018 - Medalie de Aur, AWC Vienna International Wine Challenge
Ediția 2017 - 94 Puncte Luca Maroni
- Medalie de Aur, International Wine Challenge Vienna
Ediția 2016 - 90 Puncte Luca Maroni
- Medalie de Argint - International Wine Challenge Viena
Producător
Situată în inima Pugliei, lângă Salento, Varvaglione Vigne & Vini este un exemplu de inovație și tradiție. Podgoria se concentrează pe valorizarea soiurilor indigene Primitivo, Negroamaro, Malvasia Bianco, Malvasia Nera și investește în creșterea calității vinurilor prin utilizarea celor mai noi tehnologii și selectarea atentă a strugurilor. Astfel, podgoria condusă de Cosimo și Maria Teresa Varvaglione a ajuns să fie prezentă pe majoritatea piețelor străine, fiind recunoscută pentru stilul armonios în care combină tradiția cu modernitatea.
Înființată în 1921 în Leporano, podgoria este una dintre cele mai vechi din Puglia și sudul Italiei. Aflată în proprietatea aceleiași familii de patru generații, ea este condusă azi de Cosimo Varvaglione, oenolog cu reputație internațională, ajutat de soția sa Maria Teresa și de cei trei copii: Marzia, Angelo și Francesca.
Succesul uluitor din ultimii ani se datorează unei filosofii câștigătoare, în pas cu vremea: marketing bazat pe o foarte bună cunoaștere a pieței și gustului consumatorilor, tehnologie modernă, dar și respect față de metodele tradiționale, foarte multă muncă și seriozitate atât în vie cât și în cramă - selectarea scrupuloasă a strugurilor, decizii abile de recoltare, supravegherea minuțioasă a procesului de vinificare și perfecționarea continuă a tehnicilor de producție. Nu în cele din urmă, pentru controlul calității și dezvoltare, podgoria este monitorizată de universitățile din Udine și Roma.