Champagne de Venoge Cordon Bleu Extra Brut
Producător: Champagne de Venoge - Épernay
Soi: 50% Pinot Noir, 25% Pinot Meunier, 25% Chardonnay
Culoare: galben-auriu luminos, perlaj fin și persistent    
Miros: buchet uimitor de dens, proaspăt și complex cu note de fructe albe coapte, brioșă, miere turcească, migdale și calcar ud
Gust: pur, proaspăt, corpolent și intens, extraordinar de elegant și fin, cu atac proaspăt, cu note de citrice și fructe albe;  destul de opulentă și complexă în sfârșitul în care apar și câteva note de ciocolată After Eight împletite cu arome de lămâie
Recomandări gastronomice: aperitive cu brânză, filet de pește, fondue de praz
Alcool: 12%
Dozaj: Extra Brut - 3,5 g/l
Temperatura de servire: 8-10°C
25% vin de rezervă din ultimii doi ani. Maturată 4-5 ani.
Cordon Bleu este gama emblematică a de Venoge, cu șampanii în care predomină Pinot-ul Noir și care exprimă rotunjimea și vinozitatea tipice soiului.
92 Puncte Parker: ”La fel ca Brut-ul, De Venoge NV Cordon Bleu Extra-Brut este un asamblaj de 50% Pinot Noir, 25% Pinot Meunier, 25% Chardonnay din aproximativ 20 de sate diferite. Această șampanie a fost degorjată după cinci ani, cu un dozaj de 3,5 g/l. Are o culoare intensă de citrice și se deschide cu un buchet uimitor de dens, proaspăt și complex cu note de fructe albe coapte, brioșă, miere turcească, migdale și calcar ud. Pe palatin, este pură, proaspătă și intensă, extraordinar de elegantă și fină, dar, în același timp, destul de opulentă și complexă în sfârșitul în care apar și câteva note de ciocolată After Eight împletite cu arome de lămâie. O șampanie excelentă din gama Cordon Bleu, pe care mi-ar place s-o beau alături de stridii și fructe de mare.”
			 
			
						
					
		   	
					
						
Producător
					
				
				Casa de Venoge & Cie, membră a Grupului Lanson-BCC, alături de Casele Lanson, Philipponnat, Bonnet, Boizel, a fost înființată în 1837 de emigrantul elvețian Henri-Marc de Venoge împreună cu fiul său, Joseph. Ei aleg ca simbol al casei banderola albastră (Cordon Bleu) care simbolizează râul Venoge din Elveția natală și Ordinul Spiritului Sfânt (Ordre du Saint-Esprit), cel mai cunoscut ordin cavaleresc al monarhiei franceze. După un an, Henri-Marc revoluționează marketingul vremii, creând prima etichetă ilustrată din istoria șampaniei.
În 1845, afacerea trece în mâinile lui Joseph de Venoge, devenit o figură marcantă a înaltei societăți din Epernay. Apoi, în 1858, el creează Cuvée des Princes, un omagiu adus Prinților de Orange. Este urmat, în 1866, de fiul său, Gaëtan, mare iubitor de artă, dar și bun negustor care dezvoltă considerabil exportul, în special pe piața americană. Sub conducerea lui, de Venoge primește în 1876 Marele Premiu de Excelență la Expoziția universală de la Philadelphia, iar în 1882 devine membru fondator al Syndicat des Grandes Marques de Champagne.
Între 1892 – 1922, de Venoge este condusă de fiica lui Gaëtan, Yvonne de Venoge și de soțul ei, Marchizul Adrien de Mun. Împreună, cei doi au crescut vânzările în rândurile aristocrației din Paris și din Europa, ajungând la vânzări de peste un milion de sticle într-o vreme în care întreaga regiune Champagne vindea 30 de milioane de sticle. După moartea Marchizului, în 1922, Casa a fost condusă de soția sa împreună cu mama ei.
Ultimul descendent direct al familiei de Venoge a părăsit conducerea firmei în 1958. După ce a întâmpinat, la fel ca majoritatea Caselor din Champagne, o serie de dificultăți financiare, în 1998 de Venoge a fost inclusă în Grupul Boizel Chanoine Champagne, devenit ulterior Lanson-BCC. Gilles de la Bassetière, angajat inițial ca director de vânzări pentru piața americană, a preluat conducerea Casei în 2005 și a reușit să-i redea strălucirea.